marți, 30 martie 2010

Sa ma piste careva!

" Românii ar vota, într-o majoritate covârşitoare, pentru pedeapsa cu moartea, pentru pedepsirea penală a celor care critică religia ortodoxă sau pentru retragerea cetăţeniei romilor infractori şi a cetăţenilor care cer autonomia ţinutului secuiesc, relevă un studiu al Asociaţiei ProDemocraţia (APD). 

Conform cercetării, în cazul în care ar fi consultaţi printr-un referendum, 94 la sută dintre români ar opta pentru retragerea cetăţeniei romilor care comit infracţiuni în străinătate.
Un procent aproape similar ar alege şi reintroducerea pedepsei cu moartea - 91 la sută.
Pentru pedepsirea penală a celor care critică religia ortodoxă ar vota 88 la sută dintre români, în vreme ce 89 la sută dintre cetăţeni ar opta pentru retragerea cetăţeniei celor care cer autonomia ţinutului secuiesc.
Studiul APD a avut drept scop aflarea modului în care votul la un referendum ar putea fi influenţat de o retorică justiţiară şi ar putea genera, în final, efecte nedemocratice în societate, prin luarea unor decizii care să încalce drepturile omului.
"Propunerea de teme ce contravin valorilor majorităţii - români, ortodocşi - stârneşte patimi justiţiare în rândul acestora şi predispune la luarea de decizii ce pot încălca drepturi ale omului, precum acela la liberă exprimare, de exemplu", a spus liderul APD, Cristian Pârvulescu, în deschiderea unei dezbateri pe tema reformei sistemului constituţional prin mijloace precum referendumurile la nivel naţional."

 Asa zice-se intr-un studiu citat de Mediafax. Care va sa zica, ce bine ca avem libertati si toata treaba aia cu dreptul la libera exprimare ca sa putem sa ingradim cu ele drepturile altora. Ba pe unii sa-i ucidem cu pietre, ca sa se invete minte cand mai zic ca Doamne Doamne nu exista sau cine mai stie ce bazaconii.


Acum...imi pun, evident, niste intrebari. O fi studiul asta relevant?  Esantionul , metoda si interpretarea?
Or fi facut oamenii misto de operatorii  care au pus intrebarile?
Au fost intrebarile aiurea formulate?
Chiar vor 9 din 10 romani sa-si vada vecinii, prietenii, colegii cu dosar penal daca aduc aprecieri "deplasate" la adresa religiei ortodoxe? I mean...is this real sau e doar un vis dubios? Nici urat nu pot sa-l numesc, daca ar fi sa dau crezarea acestui studiu. Ci teribil teribil de absurd pentru vremea in care traiesc. Sau in care credeam ca traiesc.

Pff... si chiar azi cand ma bucuram ca o luam pe urmele Germaniei! Nu de alta, dar spalau unii de la Romprest trotuarele cu sampon, aici, langa blocul meu...


4 comentarii:

runbaby spunea...

Mada, it is real. Eu de-aia am plecat. Vorbesc cat se poate de serios. Cand te prinzi in ce bula mica esti, de fapt, intelegi de ce un publicitar faimos avea lipit de frigider urmatorul sticker: "Romania nu e Bucuresti. Bucuresti nu e Embrio". Si pleci. P.S. Aici nu spala nimeni trotuarul cu sampon, dar apa nu lipseste niciodata :).

arici cu buline spunea...

mi-ar fi placut sa fi ramas. tu si altii ca tine. si poate ca rezultatele studiului ar fi aratat altfel. in bula mea, traiesc dupa principiu ca n-ar trebui sa ne caram toti ca sa-i lasam pe oameni ca astia sa ne bagem la zdup daca ne dam cu parerea. evident, e o treaba de limite. cand dezgustul e mai mare decat speranta, you just leave.ceea ce, de altfel, e de intels:)

runbaby spunea...

Eu am plecat la 32 de ani, dupa o munca de schimbare inceputa la 17, cand m-am facut voluntar la Salvati Copiii. N-am plecat nici repede, nici usor. Am facut tot ce m-au dus mintea si sufletul in anii astia. Am zambit la scuipat. Am intins mana dupa lovitura, let alone celalalt obraz. Am refuzat compromisuri zilnice inerente, ca sa dau un exemplu si ca sa ii motivez pe altii. Am luptat pe toate baricadele cunoscute mie doar ca sa imi dau seama, intr-un final, ca e absolut degeaba. Si atunci am ales sa ma salvez macar pe mine. Las, dar pragmatic. Inca sufar cumplit dupa tara mea, inca nu stiu daca pot trai aici. I am not less of a freak here in case you wonder. Dar aici nu e atat de greu sa fii freak. Macar atat.

arici cu buline spunea...

mda. si mai ai si pajistile alea minunate pline de iarba verde. pe care la noi cu greu le gasesti ca sa zburzi in voie. (asta ca sa ne mai "veselim" nitel):)